نپال دستور مسدود‌کردن تمامی ‌سایت‌های ارزهای دیجیتال را صادر کرده است

نپال دستور مسدود‌کردن تمامی ‌سایت‌های ارزهای دیجیتال را صادر کرده است

نپال دستور مسدود‌کردن تمامی ‌سایت‌های ارزهای دیجیتال را صادر کرده است

رگولاتور مخابراتی این کشور به ارائه دهندگان اینترنت و ایمیل نپال هشدار داده است تا وب‌سایت‌های مرتبط با رمزنگاری را مسدود کنند یا با پیگرد قانونی مواجه شوند.

رگولاتور مخابراتی نپال به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) این کشور دستور داده است تا تمامی وب‌سایت‌های تجارت ارزهای دیجیتال را مسدود کنند و تهدید می‌کند که علیه آن‌هایی که از این قانون پیروی نمی‌کنند، اقدام قانونی خواهد کرد.

در اطلاعیه 8 ژانویه، اداره مخابرات نپال (NTA) به ISP ها و ارائه دهندگان خدمات ایمیل دستور داد تا از دسترسی به ‘وب سایت ها، برنامه ها یا شبکه های آنلاین’ مرتبط با رمزارزها جلوگیری کنند.

این بیانیه اعلام کرد که تراکنش‌های ارز مجازی «در روزهای اخیر در حال افزایش است [ترجمه]» و مجدداً تأکید کرد که تراکنش‌های رمزنگاری در کشور غیرقانونی است.

بانک نپال رسترا (NRB)، بانک مرکزی این کشور، در سپتامبر 2021، تجارت و استخراج کریپتو را غیرقانونی اعلام کرد. ‘تشویق’ دیگران به استفاده از رمزارز نیز فعالیتی است که توسط قانون مجازات می شود.

در ماه آوریل، NTA اخطار احتیاطی مشابهی را در مورد وب‌سایت‌های رمزنگاری صادر کرد و از عموم خواست که در صورت داشتن اطلاعات «مرتبط با نام این وب‌سایت، برنامه یا شبکه آنلاین»، به رگولاتور اطلاع دهند.

در اخطار آوریل، همچنین تهدید کرد که اگر «کسی مشخص شود که فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را انجام داده یا انجام داده است» اقدام قانونی خواهد کرد، اما در آن زمان خواستار مسدود کردن دسترسی به خدمات رمزنگاری نشده است.

با این حال، با وجود غیرقانونی بودن رمزارزها در کشور، گزارش سپتامبر توسط شرکت داده بلاک چین Chainalysis نشان داد که بازارهای در حال ظهور، از جمله نپال، در خط مقدم پذیرش کریپتوهای جهانی قرار دارند.

پذیرش کریپتو در نپال، آن را در رده 20 برتر جهانی قرار داد و در رتبه 16 کلی بالاتر از بریتانیا قرار گرفت.

بر اساس گزارشی که در نوامبر 2021 از کتابخانه حقوقی کنگره منتشر شد، نپال در فهرست تنها 9 کشوری قرار دارد که ارزهای دیجیتال را کاملاً ممنوع کرده‌اند.

سایر کشورهایی که کریپتو را ممنوع کرده اند عبارتند از: چین، الجزایر، بنگلادش، مصر، عراق، مراکش، قطر و تونس.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 7 =