گوگوئن: پروژه جدید کاردانو

goguen cardano

پروژه گوگوئن کاردانو چیست؟

از زمانی که کاردانو دوره گوگوئن را ارائه داده رقیب اتریوم معرفی میشه. با این سناریو، شبکه کاردانو توسط بسیاری قاتل اتریوم (ETH) نامیده میشه. در این مقاله مروری بر گوگوئن را بخوانید و بدانید.
برای شروع، کاردانو دو مرحله توسعه خود را به نام بایرون و شلی منتشر کرده. در حال حاضر، این ارز برای دوره گوگوئن به عنوان سومین مرحله توسعه آن تنظیم شده است. به ‌طور جزئی، دوره گوگوئن دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیزی هست که توسعه ‌دهندگان و کسب‌ و کارها میتوانند از آنها استفاده کنند.
در طول فاز دوم شلی، کاردانو روی پروتکل غیرمتمرکز کردن سیستم اصلی ADA تمرکز زیادی داشت.
برای کسانی که ممکن است بپرسند ‘عصر گوگن چیست؟’ این مرحله اجرای قراردادهای هوشمند و فعال سازی برنامه های غیرمتمرکز (DApps) هست.

دوران گوگوئن: رقیب اتریوم

همه میدانند که کاردانو رقیب بزرگ اتریوم هست. علاوه بر این، اتریوم طبق گزارش‌ ها با مشکلات شدید مقیاس‌ پذیری مواجه شده. کاردانو قرار هست قهرمانی در یافتن راه حل های مقیاس بندی شود. به این ترتیب، دوران گوگوئن روش کاردانو برای معرفی گام بعدی در نقشه راه رشد خودش هست.
بیایید پروژه کلی گوگوئن را مرور کنیم. اولا، به روزرسانی تغییرات گسترده ای را برای همه به ارمغان میاره. اینها شامل اپراتور های سهام به شرکای استفاده کننده از شبکه و صرافی هایی هست که توکن بومی ADA را فهرست میکنند. همچنین، مزایای خوبی برای شبکه بلاک چین کاردانو دارد.

علاوه بر این، دوره گوگوئن ساخت برنامه های کاربردی قرارداد هوشمند و توکن ها را در کاردانو امکان پذیر میکند. علاوه بر این، همانطور که بسیاری از طرفداران کاردانو اشاره میکنند، ADA توکن بومی این ارز هم ممکنه افزایش قیمت داشته باشه.

به طور جزئی، دوره گوگوئن یک سیستم عامل اجتماعی، مالی و جهانی ایجاد خواهد کرد که در آن کاربران میتوانند راه حل هایی برای موارد استفاده ایجاد کنند. این شامل زنجیره تامین، ردیابی سوابق پزشکی، هویت، رای گیری، مدیریت سرشماری و ثبت اموال هست.

کاردانو cardano

بررسی کلی گوگوئن:

یکی از ویژگی‌های جالب در نمای کلی گوگوئن، مکانیسم قفل توکن هست. با این عملکرد، قرارداد های هوشمند کاردانو قادر به پشتیبانی از عملکرد های متنوع هستند. به عنوان مثال، کاربران میتوانند توکن ها را برای مدت زمان مشخصی برای تکمیل قرارداد نگه دارند.

علاوه بر این، نمای کلی گوگوئن مبدل ERC20 را ارائه میدهد. ابزاری که امکان مدیریت توکن های زنجیره کاردانو را فراهم میکند. همچنین، امکان مهاجرت توکن ها از سایر بلاک چین ها را فراهم میکند.

برای افزایش کارایی، کاردانو زبان‌های کاملاً جدید Plutus و Marlowe را به عنوان بخشی از اهداف خود برای عصر گوگوئن توسعه داده.

زبان برنامه نویسی پلوتوس:

plutus

هیجان‌ انگیزترین دستاورد دوران گوگن، خلق پلوتوس هست. این یک زبان توسعه قرار داد هوشمند و پلتفرم اجرایی با استفاده از زبان برنامه نویسی کاربردی Haskell هست. این زبان برنامه نویسی منعطف هست و میتواند توسط کاربران فنی و غیر فنی استفاده شود.

خب پس پلوتوس چه تفاوتی با بقیه زبان ها دارد؟ در مرحله اول، عملکرد گسترده تر آن با سایر قرارداد های هوشمند. ثانیاً، به برنامه نویسان یک پلتفرم قرارداد هوشمند با قابلیت های داخلی یا بومی خود لجر (Ledger) می دهد.

اگر جزئی بخواهیم بگیم، پلوتوس (Plutus) را می توان در صنایع مختلف استفاده کرد. این یک زبان برنامه نویسی مرکزی برای ایجاد و استفاده متنوع هست. اینها شامل زنجیره تامین، پیگیری و ردیابی، سوابق پزشکی، هویت، رای گیری هستند. همچنین، ثبت اموال، پرداخت های P2P و سیستم های مالی مجموعه وسیعی از موارد استفاده این زبان برنامه نویسی هستند.

توسعه دهندگان میتوانند از زبان پلوتوس برای ایجاد چیز هایی مثل استیبل کوین و خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کنند. علاوه بر این، میتوان از آن برای اوراق بهادار توکن شده، رای دادن به هویت و بسیاری از برنامه های مالی دیگر استفاده کرد.

مارلو: یک زبان سطح بالا

marlowe

زبان برنامه‌نویسی مارلو یکی دیگر از بخش‌های جالب در بررسی کلی گوگوئن هست. این شبکه از زبان برنامه نویسی در ایجاد قرارداد های هوشمند مالی استفاده میکند. مارلو یک زبان سطح بالا مخصوص دامنه (DSL) هست که بر روی پلوتوس ساخته شده.

این به توسعه دهندگان و کسب و کارها امکان میدهد تا تجزیه و تحلیل قرارداد های ثابت را روی قرارداد های هوشمند خود انجام بدهند. بنابراین، کاربران می‌توانند تمام حالت ‌ها و سناریو های مختلف قرارداد را قبل از اجرای آن در زنجیره بلوکی اجرا کنند. کاردانو امیدوار هست که این اتفاق به توسعه قرارداد های هوشمند در سطح سازمانی با استفاده در دنیای واقعی کمک کند.

حرف آخر:

انتقال به دوران گوگوئن به توسعه دهندگان این امکان را داد که از قرارداد های هوشمند و توکن سازی کاردانو به طور کامل استفاده کنند. ایجاد یک اکوسیستم کاملا جدید بر اساس اصول علمی و مقیاس پذیری.

گوگوئن زمینه ای از فرصت ها را باز میکند تا در نهایت نوآوری ها و ایده های درخشان خود را با استفاده از بلاک چین برای موارد استفاده واقعی دریافت کنید. با این حال، خیلی زود است که بگوییم اتریوم یا کاردانو در آینده بر بازی قرارداد های هوشمند تسلط خواهند داشت. در حال حاضر، هر دو در حال توسعه شبکه های خود هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =